آدرس نمایندگی مرکزی : تهران ، خیابان مطهری ، ابتدای خیابان قائم مقام فراهانی جنوبی ، پلاک 158  ساختمان برتر سرویس​

  ساعت کاری : 9:00 الی 21:00

تماس بگیرید

تعویض باتری گوشی های پرسی

در ابتدای تولید گوشی های موبایل تا چند سال باتری ها به صورتی بودند که کاربران توانایی تعویض آن را داشتند اما چند سالی است که گوشی ها پرسی شده و دیگر قابلیت جداکردن باتری توسط کاربران را ندارند. تعویض باتری های پرسی میتواند بسیار حساس باشد. از این رو توصیه میشود به هیچ عنوان برای تعویض باتری گوشی های پرسی در خانه اقدام نکنید.

در ویدیو روبرو مراحل تعویض باتری یکی از این گوشی ها را برای شما عزیزان آورده ایم که میتوانید با تماشای آن اطلاعات خود در این زمینه را افزایش دهید. دقت داشته باشید که این ویدیو را به عنوان آموزش تلقی نکنید زیرا این کار باید توسط تعمیرکاران خبره صورت گیرد.

اگر به آموزش تعمیرات موبایل علاقه دارید میتوانید با شماره 02191300348 تماس گرفته و مشاوره رایگان دریافت نمایید. همچنین در صورتی که یک گوشی نیازمند به تعویض باتری در اختیار دارید نیز میتوانید با همین شماره تماس گرفته و درخواست پیک رایگان نمایید.

Facebook
LinkedIn
X
Telegram

گاهی با توجه به خرابی ها ی گوشی لازم است تا باتری آن را تعویض نماییم. در این مقاله قصد داریم تا نحوه ی تعویض باتری گوشی های پرسی را بررسی نماییم.بعد از سال 2015 و زمانی که گوشی های موبایل کاملا پلمپ شدند این سوال که چگونه باتری گوشی های پلمپ را باز کنیم برای هر کاربری پیش آمد.در صورتی که شما نیز قصد تعویض باتری گوشی های پرسی را دارید، پیشنهاد می کنیم تا به ادامه ی مطلب توجه نمایید.

تعویض باتری گوشی های پرسی

لزوم تعویض باتری گوشی

باتری گوشی جزو مهم ترین قطعات در گوشی ها محسوب می شود. این قطعه ی مهم و کاربردی نیز مانند دیگر قطعات موبایل دارای میزان عمر مشخصی می باشد

که با تمام شدن این عمر لازم است تا با باتری دیگری جایگزین گردد.

شما می توانید از طریق علائمی مانند نگه نداشتن شارژ، شارژ نشدن گوشی، خاموش روشن شدن های پی در پی گوشی و … متوجه وجود خرابی در آن ها شوید.

البته گاهی ممکن است این علائم به باتری مربوط نباشند پس بهتر است پیش از تعویض باتری موبایل خود حتما با یک تعمیرکار ماهر مشورت نمایید تا از لزوم تعویض آن اطمینان حاصل کنید.  

تعویض باتری گوشی های پرسی

در موبایل های قدیمی‌ تعویض باتری بسیار ساده و تنها با حرکت دادن قسمت پشت قاب موبایل شما انجچام می شد.

اما امروزه اغلب موبایل ها به صورت پلمپ شده به بازار ارائه می شوند که علت این امر افزایش مقاومت گوشی ها می باشد.

البته پلمپ و پرسی بودن پشت موبایل ها موجب می گردد تا نتوان به راحتی پشت موبایل ها را باز نموده و باتری را خارج و یا تعمیر نمود.

از این جهت تعویض باتری گوشی های پرسی کار حساسی به شمار می رود و در صورتی که قصد انجام این کار را برای اولین بار دارید بهتر است نزد یک تعمیر کار ماهر مراجعه نموده

و تعویض باتری گوشی خود را به آن محول نمایید. زیرا در صورت آشنا نبودن با نحوه ی کار می توانید  سبب رساندن آسیب به دیگر بخش های گوشی خود شوید.

نحوه ی تعویض مرحله به مرحله ی باتری گوشی های پرسی  

نکته ی اولی که لازم است در تعویض باتری گوشی های پرسی به یاد داشته باشید این است که نحوه ی تعویض باتری در هر گوشی با هر برند و مدلی از دیگر انواع متفاوت می باشد.

پس در قدم اول لازم است تا نحوه ی تعویض باتری مدل گوشی خود را در اینترنت سرچ نمایید.

شما میی توانید از فیلم های یوتیوب نیز که قدم به قدم تعویض باتری را در هر مدل دلخواه از گوشی ها آموزش می دهند نیز استفاده نمایید.

دقت داشته باشید که برخی از گوشی ها از سمت پشت آن ها و برخی از سمت ال سی دی باز می شوند

و به این دلیل لازم است تا دقت کافی و تخصص کافی در شناسایی نوع گوشی خود و نحوه ی بازکردن آن داشته باشید تا منجر به رخ دادن خرابی در کل گوشی خود نشوید.

به هر حال جهت تعویض باتری گوشی های پرسی به طور کلی می توانید مراحل زیر را طی نمایید:

پیش از هر گونه اقدام به باز کردن پشت قاب گوشی خود چک نمایید که میزان شارژ گوشی شما پایین تر از 25 درصد باشد.

زیرا در صورت بالا بودن میزان شارژ ممکن است باعث انفجار شود. در مرحله ی بعدی لازم است تا گوشی خود را خاموش نمایید و سیم کارت و رم خود را از آن خارج کنید.

قسمت پشتی قاب موبایل شما توسط چسب و یا لاستیک پلمپ شده است به همین دلیل تنها کافی است

تا با وسیله ای مانند هیتر و یا سشوار دمایی معادل با 70 تا 80 درجه ی سانتی گراد به مدت 45 ثانیه تا یک دقیقه آن بدهید تا شل شود.

در مرحله ی بعدی لازم است تا  قاب کش یا ساکشن کاپ را به گوشی متصل نمایید. در صورت استفاده از قاب کش لازم است که دسته‌ها به هم نزدیک نمایید

و در صورت استفاده از ساکشن کاپ هم لازم است تا آن را  قسمت پایین گوشی متصل نمایید و بالا بکشید. به این ترتیب مشاهده خواهید نمود

که قاب به راحتی جدا می گردد. پس از باز نمودن قاب نیز نوبت به جداسازی باتری و جایگزینی باتری جدید می باشد.

همچنین بخوانید درباره: تعمیرات موبایل سامسونگ در ستارخان

هزینه ی تعویض باتری گوشی های پرسی

همان طور که قبلا ذکر شد ضروری است تا در صورت نداشتن تخصصی در زمینه ی تعمیر موبایل و تعویض باتری گوشی های پرسی حتما تعویض آن را به تعمیرکاران و متخصصان ماهر و معتبر  محول نمایید.

هزینه ی تعویض باتری گوشی های پرسی به مواردی از جمله مدل گوشی شما و برند آن بستگی دارد. اما شما می توانید این هزینه را با مراجعه به نمایندگی برند گوشی خود تا حد امکان کاهش دهید.

هزینه تعویض باتری گوشی های پلمپ بستگی به زمانی که توسط تعمیرکار سپری میشود بستگی دارد که این مقوله توسط اتحادیه تعمیرکاران موبایل تعیین میشود.

علاوه بر این با مراجعه به نمایندگی خیالتان از بابت عدم رسیدن آسیب به گوشی شما راحت خواهد بود و از کیفیت تعمیر اطمینان خواهید داشت.

تعویض باتری گوشی های پرسی

جمع بندی

امروزه اغلب موبایل ها به صورت پلمپ شده به بازار ارائه می شوند که علت این امر افزایش مقاومت گوشی ها می باشد.

البته پلمپ و پرسی بودن پشت موبایل ها موجب می گردد تا نتوان به راحتی پشت موبایل ها را باز نموده و باتری را خارج و یا تعمیر نمود.

از این جهت تعویض باتری گوشی های پرسی کار حساسی به شمار می رود و در صورتی که قصد انجام این کار را برای اولین بار دارید بهتر است نزد یک تعمیر کار ماهر مراجعه نموده

و تعویض باتری گوشی های پرسی خود را به آن محول نمایید. زیرا در صورت آشنا نبودن با نحوه ی کار می توانید  سبب رساندن آسیب به دیگر بخش های گوشی خود شوید. 

نحوه ی تعویض باتری در هر گوشی با هر برند  و مدلی از دیگر انواع متفاوت می باشد. دقت داشته باشید که برخی از گوشی ها از سمت پشت آن ها و برخی از سمت ال سی دی باز می شوند

و به این دلیل لازم است تا دقت کافی و تخصص کافی در شناسایی نوع گوشی خود و نحوه ی بازکردن آن داشته باشید تا منجر به رخ دادن خرابی در کل گوشی خود نشوید.